piątek, 23 sierpnia 2013

Ciasteczka owsiane: bez mąki i z małą ilością cukru.

No i znowu Mój Mąż stał się pretekstem do eksperymentów kuchennych, a że ostatnimi czasy propagujemy ,,smacznie i zdrowo'', przygotowałam pyszne ciasteczka bez użycia mąki i z minimalną ilością cukru.
Podobno smakowały.... osobiście też je polubiłam :)


SKŁADNIKI:

500g płatków owsianych
140g bakalii (morele, rodzynki lub inne)
 300ml wody
2 łyżki masła
2 łyżki miodu
1 łyżeczka sody
szczypta soli


KROK PO KROKU:

1)W rondelku roztapiamy masło +woda 
2) Młynkiem do kawy mielimy wszystkie płatki owsiane (podobno można je też mielić blenderem lub jakimś robotem kuchennym...czymś, co ma ostrza... Myślę, że można też spróbować nożem mocno je posiekać)
3) Bakalie, (jeśli to są morele- kroimy drobniej, rodzynki można wrzucić całe) dosypujemy do mączki owsianej
4) Dodajemy do miski resztę składników: miód + sól + soda
5) Na końcu dodajemy roztopione masło w wodzie i wszystko ze sobą łączymy, Masa powinna się zagniatać jak normalne ciasto
6) Rozwałkować w miarę cienko, (ale nie za cienko)
Wyciąć ciasteczka i piec w nagrzanym wcześniej piekarniku (190 stopni). Jeśli wolicie bardziej spieczone, przytrzymajcie dłużej w piekarniku... ja tak zrobiłam, były fajnie chrupiące. Na wierzch dodatkowo w trakcie pieczenia, posmarowałam ciasteczka  miodem i podsypałam lekko cukrem brązowym…. bez tego nie są za słodkie...nawet bardzo nie słodkie...a to w końcu ciasteczka

Pieczemy w 190 stopniach/ 20 minut.












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...