wtorek, 9 kwietnia 2013

Icing cake: mój pierwszy.


Kiedyś przychodzi taki dzień, że zastanawiasz się nad tym, czego jeszcze nie robiłaś w kuchni. No i u mnie nadszedł ten dzień, i zdecydowałam się na własnoręczny tort, z własnoręcznym lukrem plastycznym. Niezła zabawa powiem wam.



LUKIER PLASTYCZNY:

70 ml wody wrzącej
3 łyżeczki żelatyny
50 g glukozy
ok 850 g cukru pudru



INNE:
Ugotowany budyń
Biszkopt 
dżem truskawkowy
barwnik spożywczy: u mnie niebieski.



KROK PO KROKU:

1) Wcześniej przygotowałam biszkopt i ugotowałam budyń, wedle przepisu na opakowaniu.
2) Pora na lukier, do wrzącej wody dodajemy żelatynę i mieszamy, aż się rozpuści. Następnie dodajemy glukozę i mieszamy
3) Na blat wysypujemy cukier puder. Wlewamy rozrobiona żelatynę i najpierw mieszamy łyżką, a potem zaczynamy zagniatać dłońmi.
4) Zagniatamy, aż masa będzie elastyczna, nie lepka, ale i nie sucha (czasem należy podsypać większą ilością cukru pudru)
5) Blat smarujemy olejem, przecieramy chusteczką by była równa warstwa i wałkujemy lukier.
6) Kiedy zaczynamy, parę razy przekładamy lukier, a potem już tylko wałkujemy do sporego rozmiaru.
7) Biszkopt przekładamy wedle uznania, u mnie: podzielony na trzy, na jednej z warstw prócz budyniu znajduje sie dżem. Wierzch i boki tortu należy również wysmarować budyniem. Budyń stanowi ,,klej'' na którym będzie się trzymał nasz lukier.
8) Wsuwamy całe ręce pod lukier i ostrożnie przenosimy go na tort. Delikatnie przyklepujmy, przyciskamy, a potem nadmiar obcinamy nożem.
9) Pozostałe ścinki wykorzystałam do zrobienia kokardy.



Ważne: pamiętajcie, aby nie przekładać Tortu śmietaną. Śmietana rozpuści nam lukier. Ale by było, co? :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...