wtorek, 9 kwietnia 2013

Bułeczki ze śliwką, czyli wykorzystanie bazy na Irish soda bread



Pomyślałam kiedyś, a czemu by nie? Czemy nie wykorzystać świetnej bazy na chleb i zrobić z tego bułeczki. Dorzuciłam suszone śliwki, które wzmagają dobre trawienie i powiem wam, że nie tylko trawienie...Ale i  smak. Na prawdę polecam.



SKŁADNIKI:

250 g mąki pszennej
250 g mąki razowej
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1 łyżeczka soli
2 łyżki brązowego cukru
Garść nasion słonecznika i dyni.
śliwki suszone
zioła: u mnie tymianek.
Pół szklanki oliwy
500 ml maślanki lub kefiru

KROK PO KROKU:

1) Suche składniki: mąki + sodę + sól + nasiona + zioła + cukier brązowy, wymieszać w dużym naczyniu.
2) Wlać do nich olej i maślankę, a następnie wymieszać.
3) Na samym końcu wrzucamy pokrojone na kawałki suszone śliwki i mieszamy.
4) Kilka bułeczek uformowałam bezpośrednio na blaszce, a niektóre z nich upiekłam w foremkach do muffinek. Jak widzicie, jest wiele opcji.
4) Przed wstawieniem do piekarnika posypać wierzch ziarnami słonecznika i dyni.


Pieczemy w 160 stopniach/ 30-40 minut.



 W śniadaniowym wydaniu z serem pleśniowym, pycha!












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...