wtorek, 22 stycznia 2013

Batoniki podróżniki. Czyli energetyczne musli na drogę.

Mój Mężczyzna wyrusza w daleką podróż. Dlatego muszę zadbać o to, aby jego brzuszek nie budził swym burczeniem innych pasażerów :D Płatki owsiane, mnóstwo bakalii a to wszystko połączone miodowo-maślanym ,,sklejaczem'' ;) Proste i smaczne, idealne na podróż i nie tylko.


Składniki:
2 szkl płatków owsianych
ok. 50-70g masła
2 łyżki kakao
1/2 szkl cukru brązowego
2 łyżki miodu 
bakalie: dodaj te które lubisz, u mnie: suszona żurawina, śliwka, rodzynki, orzechy i migdały.

KROK PO KROKU:
1) W rondelku rozgrzewamy masło, a następnie dodajemy kakao + cukier + miód. Kiedy wszystkie składniki połączą się ze sobą odstawiamy je na bok.
2) W misce: Łączymy ze sobą płatki owsiane (osobiście najpierw je lekko podsmażyłam, ale to nie jest konieczne) i wszystkie wybrane przez nas bakalie.
3) Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia lub innym pergaminem.
4) Łączymy ze sobą mokrą masę z suchymi składnikami.
5) Dokładnie połączone ze sobą składniki wysypujemy na blaszkę i wyrównujemy, po czym odstawiamy do lodówki pod obciążeniem (ja użyłam ciężkiej książki) na co najmniej 4 godziny (im dłużej tym lepiej)
6) Ostatni krok to krojenie i degustacja! ;)

Batoniki przechowuj w lodówce.





2 komentarze:

  1. Jak myślisz czy te batoniki przetrwają podróż pociągiem około 5 godzin w temperaturze panujacej na dworze 20 stopni?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli przetrwały długą drogę do Stanów to myśle, że poradzą sobie i z pociągiem :) Dobrze je zmroź przed pokrojeniem i owiń w papier śniadaniowy na czas podróży. Mam nadzieję, że będziesz zadowolona :)
      Pozdrawiam.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...